Recenzie Liberă

Autor: Cristina Lincu

Număr pagini: 379

Editură: Bookzone

Fata tânără zâmbește, fără să-și poată ascundă mila din ochi. Poate crede că sunt o persoană fără adăpost sau poate chiar o fugită, ceea ce într-un fel chiar sunt. Sunt o fugită din propria-mi viață!

Sinopsis

Prinsă între patimi și traume, transformări și experiențe, renunțări și căutări, crudul adevăr al realității ți bucățele de fericire imaginate.

Povestea Sarei este povestea fiecăruia dintre noi. Dar dusă la extrem. Tocmai pentru a ne face să înțelegem autolimitările pe care ni le impunem artificial, felul în care dragostea îți poate transforma viața, dar și cum poți renaște din propria cenușă, redevenind cine ți-ai dorit întotdeauna.

O lecție despre procesul de recuperare, despre moarte persoanei iubite, despre aparenta libertate a minții și capcanele puse de aceasta.

Sara este o tânără căreia viața i se scurge printre degete. Este o scriitoare în curs de publicare și cu o viață amoroasă varză. După ce se desparte de iubirea vieții ei, la mai bine de 5 ani, aceasta nu poate accepta situația, așa că își duce veacul din bar în bar și în paturi străine, alături de oameni cu care nu va mai avea niciodată o apropiere. Conducând fără să mai țină cont de kilometri, mintea acesteia focusându-se doar pe drumul din față, se lasă purtată până în Dârste, o localitate departe de București, locul în care are atâtea amintiri. Întrând în „El Sol”, având nevoie de ceva amărui care să-i potolească durerea, aceasta face cunoștință cu John, proprietarul localului. De la promisiunea nespusă de a nu face din omul din fața sa un pansament, Sara și John se apropie, fiecare fiind dărâmat psihic, alături de multe dureri sufletești.

Dar, vezi tu, pentru adevăr trebuie să fi pregătit, trebuie să ți-l dorești, să-l cauți și să fi dispus să sacrifici orice.

Cartea are un șir de evenimente la care, de multe ori te aștepți. Acțiunile Sarei și toate momentele prin care trece aceasta te pun pe gânduri în legătură cu propria viață. Asistăm la drumul către regăsire, către împăcarea sufletească în care avem presărate numai greșeli prin care cu toți am trecut. Sara este o fire impulsivă, care iubește fără jumătăți de măsură, dar nesigură în multe privințe. Am urmărit cum se gândea la un subiect, cum își făcea un plan, iar după să facă exact opusul. Aceasta încearcă după un timp să ia legătura cu fosta sa iubire, iar lucrurile pe care le face nu îmi plac deloc. Aici vă spun că țin cu John, fără discuție. Fiind cu cel din urmă, dar căutându-l, chiar dacă avea aceea problemă, pe primul. În multe momente am fost furioasă pentru purtarea sa cu John. Nu spun că acesta era fără de păcat, dar acțiunile Sarei au fost foarte egoiste.

Nu mi-a plăcut descrierea, foarte multe elemente prezentate degeaba și gânduri amestecate ca mai apoi să facă exact inversul protagonista. Am mai avut și o poveste în ramă (ea scriind o carte), în care Liana, personajul în care se regăsea Sara era nehotărâtă. Invârtirea în jurul lui Doru, marea sa dragoste pierdută, mi-a dat mintea peste cap. Acest personaj a fost cel mai egoist după părerea mea. Modul de scriere mi-a lăsat mult de dorit, fără a citi mai mult de o pagină să descopăr un autor român.

Omenirea este o imensă groapă de deșeuri. Unele reciclabile și salvabile, altele, aflate deja în putrefacție. Majoritatea, mai exact. Și asta pentru că suntem în proporție copleșitoare vinovați și avem un rol activ în fiecare nenorocire în parte. Cu asta nu vreau să spun că trebuie să fii insensibilă sau lipsită de empatie, ci că, în general, omul este selectiv cu durerile pentru care alege să plângă sau să facă ceva și că acestea nu îl afectează cu adevărat decât în măsura în care are personal ceva de pierdut. Și că această atitudine este una de autoapărare.

Povestea despre regăsire, iubire și toată durerea prin care trecem noi, fiind în locul Sarei mi-a plăcut. Demonii care au încercat-o i-am regăsit și eu uneori, toate astea dând un plus cărții. În goana sa nebună după uitarea trecutului, aceasta îl trăiește mai mult decât și-ar fi dorit, iar Doru, cel mai mare spoiler al cărții a pus amprenta definitiv pe ființa cu care a creat un adulter. Ultimele 100 de pagini m-au surprins foarte tare. Sara pe care o cunoaștem devine o persoană foarte instabilă. Finalul chiar m-a șocat, iar asta a fost un mare plus pentru carte.

Review:

Evaluare: 4 din 5.

Cartea o puteți comanda de aici: